Ir al contenido
inico@usal.es
+34 923 29 46 95
Facebook-f
Twitter
Linkedin
Youtube
Instagram
Buscar
Buscar
Área Privada
El INICO
Noticias
Estructura
Objetivos
Contacto
Miembros
Trayectoria y Reconocimientos
Nuestros Colaboradores
Investigación
Investigación en el INICO
Proyectos
Redes y Organizaciones
Líneas de Investigación
Formación
Másteres
Doctorados
Cursos
Congresos
Publicaciones
Instrumentos de Evaluación
Colecciones
Informes Técnicos
Integra
Otros Libros de Actas
Otras Publicaciones
Programas y Servicios
SID
Infoautismo
Concurso de Fotografía
Recursos On Line
Finalizados
El INICO
Noticias
Estructura
Objetivos
Contacto
Miembros
Trayectoria y Reconocimientos
Nuestros Colaboradores
Investigación
Investigación en el INICO
Proyectos
Redes y Organizaciones
Líneas de Investigación
Formación
Másteres
Doctorados
Cursos
Congresos
Publicaciones
Instrumentos de Evaluación
Colecciones
Informes Técnicos
Integra
Otros Libros de Actas
Otras Publicaciones
Programas y Servicios
SID
Infoautismo
Concurso de Fotografía
Recursos On Line
Finalizados
Profesionales:
María Cruz Sánchez Gómez
Mª Cruz Sánchez Gómez
Perfiles de Investigación:
Prod. Científica
ORCID
Research ID
Research Gate
Google Scholar
SCOPUS
Puestos de trabajo
No hay puestos de trabajo disponibles.
Otra información profesional
Grupos de Investigación en los que participa
Ambiente, participación y calidad de vida (Grupo de INICO)
Autismo y discapacidades severas (Grupo de INICO)
Calidad de vida, apoyos y autodeterminación (Grupo de INICO)
Inclusión educativa (Grupo de INICO)
Otras
Salud, salud mental y discapacidad (Grupo de INICO)
Tecnología y discapacidad (Grupo de INICO)
No tiene pagina web
mcsago@usal.es
Publicaciones más recientes
Activation Capacity of the Intrinsic Musculature of the Foot in Handball Athletes with Chronic Ankle Instability
(referencia en la web)
Perceptions of Older People with Cognitive Impairment, Caregivers, and Professionals about ehcoBUTLER (Tablet Health Care Platform): A Qualitative Focus Group Study
(referencia en la web)
Preface
(referencia en la web)
A Qualitative Study and Analysis on the Use, Utility, and Emotions of Technology by the Elderly in Spain
(referencia en la web)
Determinants of satisfaction with the detection process of autism in Europe: Results from the ASDEU study
(referencia en la web)
Development of Digital Competence in primary and secondary students in three dimensions: fluency, learning-knowledge and digital citizenship
(referencia en la web)
Well-Being, Physical Activity, and Social Support in Octogenarians with Heart Failure during COVID-19 Confinement: A Mixed-Methods Study
(referencia en la web)
Análisis de la percepción del profesorado sobre la conciencia del aprendizaje del alumnado en las actividades participativas
(referencia en la web)
Analysis of Discrimination and Denial of the Rights of Women with Disabilities with the Help of the Nvivo Software
(referencia en la web)
University students’ views regarding gender in STEM studies: Design and validation of an instrument
(referencia en la web)
The integration of psychosocial care into national dementia strategies across europe: Evidence from the skills in dementia care (SiDECar) project
(referencia en la web)
The role of sexuality in initial teacher training: Sex education as an educational strategy
(referencia en la web)
Sexuality in adolescence: A look into the future of new generations
(referencia en la web)
The experience of women students in engineering and mathematics careers: A focus group study
(referencia en la web)
La Producción Científica de Alto Impacto en Humanidades en Iberoamérica: Un Mapeo Sistemático
(referencia en la web)
Elaboración de una guía de evaluación para el aprendizaje en un entorno online
(referencia en la web)
Evaluación para el aprendizaje: configuración en Moodle de un taller de evaluación entre iguales, autoevaluación y coevaluación
(referencia en la web)
Taller de evaluación entre iguales en un ecosistema online
(referencia en la web)
Teachers’ perceptions of multi-grade classrooms from a SWOT perspective
(referencia en la web)
Literature teaching methods: A systematic mapping
(referencia en la web)
Psychosocial care in dementia in European higher education: Evidence from the SiDECar (“Skills in DEmentia Care”) project
(referencia en la web)
Mixed Methods Research: From complementarity to integration
(referencia en la web)
Nurturing Grandchildren With Down Syndrome: A Qualitative Study on Grandparents’ Needs Using Digital Tools†
(referencia en la web)
Identificación de barreras y motivaciones percibidas por mujeres estudiantes de ingeniería y matemáticas: estudio de caso en España y Latinoamérica
(referencia en la web)
Percepción de los estudiantes, según la rama de conocimiento, sobre la importancia del lenguaje inclusivo en diferentes ámbitos universitarios
(referencia en la web)
Factores condicionantes del acoso escolar y el ciberacoso en dos centros educativos
(referencia en la web)
Prevención y atención del acoso y del ciberacoso escolar: espacios virtuales desde la educación social
(referencia en la web)
Multimedia analysis of spanish female role models in science, technology, engineering and mathematics
(referencia en la web)
Digital competence in higher education research: A systematic literature review
(referencia en la web)
The impact of gender and years of teaching experience on college teachers’ digital competence: an empirical study on teachers in gansu agricultural university
(referencia en la web)
Digital competence in higher education: Students’ perception and personal factors
(referencia en la web)
Early Detection, Diagnosis and Intervention Services for Young Children with Autism Spectrum Disorder in the European Union (ASDEU): Family and Professional Perspectives
(referencia en la web)
Correction to: Early Detection, Diagnosis and Intervention Services for Young Children with Autism Spectrum Disorder in the European Union (ASDEU): Family and Professional Perspectives (Journal of Autism and Developmental Disorders, (2020), 50, 9, (3380-3394), 10.1007/s10803-019-04253-0)
(referencia en la web)
Experiencias de apego en madres de niños con retraso madurativo: análisis de contenido
(referencia en la web)
European Proposals to Work in the Gender Gap in STEM: A Systematic Analysis
(referencia en la web)
Facilitating Access to the Role Models of Women in STEM: W-STEM Mobile App
(referencia en la web)
“In the flesh”: Narratives of family caregivers at risk of Early-onset Familial Alzheimer’s Disease
(referencia en la web)
Students’ Perception of Distributed Teaching Presence in Discussion Forums. A Case Study
(referencia en la web)
Valoración del empleo de Kahoot en la docencia universitaria en base a las consideraciones de los estudiantes
(referencia en la web)
Assessment of Kahoot’s employment in university teaching based on student considerations
(referencia en la web)
Scales for measuring Internet Addiction in Covid-19 times: Is the time variable still a key factor in measuring this addiction?
(referencia en la web)
Approaches and guidelines for creating educational projects based on Internet addiction: Presentation of a new approach linked to digital competence
(referencia en la web)
Evaluación peer to peer en la formación del profesorado
(referencia en la web)
Opiniones de la calidad de vida desde la perspectiva de la mujer con discapacidad
(referencia en la web)
Views on quality of life as perceived by women with disabilities
(referencia en la web)
Perceptions and attitudes of future primary education teachers on technology and inclusive education: A mixed methods research
(referencia en la web)
Qualitative and Mixed Methods Researches in Social Sciences
(referencia en la web)
Reflections on research with mixed methods
(referencia en la web)
Blended learning in tertiary education: Teachers’ beliefs according to the technology acceptance model
(referencia en la web)
Análisis e intervención sobre la brecha de género en los ámbitos educativos STEM
(referencia en la web)
Digital Competence in higher education:A case study of teachers’ perception of working with technologies
(referencia en la web)
Self-determination, emotions and exclusion in a blog of deaf people: a qualitative perspective
(referencia en la web)
Gender Stereotypes Training: an Educational Proposal on Violence Against Women
(referencia en la web)
Big data and qualitative research
(referencia en la web)
Estudio piloto sobre la percepción de la brecha de género en estudios de ingeniería informática
(referencia en la web)
Factores piscológicos protectores en cuidadores familiares de personas con Alzheimer precoz hereditario
(referencia en la web)
Actions to promote diversity in engineering studies: A case study in a computer science degree
(referencia en la web)
Trends in studies developed in Europe focused on the gender gap in STEM
(referencia en la web)
Gamificación de las asignaturas de metodología de investigación con Kahoot
(referencia en la web)
Intención y experiencia de uso de entornos blended learning en docentes universitarios
(referencia en la web)
Perception of blended learning by university teachers of different disciplinary areas
(referencia en la web)
Exemplification of mixed methodology for the analysis of the use of blended learning environments amongst university teachers
(referencia en la web)
Reflections on qualitative and mixed methods researches
(referencia en la web)
Analysis of quality of live in the deaf community from a blog
(referencia en la web)
Teachers’ Beliefs Towards Blended Learning in Higher Education: A Mixed-Methods Study
(referencia en la web)
Evaluation of Computer Assisted Qualitative Data Analysis Software (CAQDAS) Applied to Research
(referencia en la web)
Gender gap in the Digital Society: A qualitative analysis of the international conversation in the WYRED project
(referencia en la web)
Percepción de los estereotipos de género asociados al uso de Internet en estudiantes de pedagogía
(referencia en la web)
Rompiendo brechas: propuesta de orientación sociolaboral con víctimas de violencia de género
(referencia en la web)
Percepción de los estereotipos de género asociados al uso de Internet en estudiantes de pedagogía
(referencia en la web)
Age influence in gender stereotypes related to Internet use in young people: A case study
(referencia en la web)
Analysis of instruments focused on gender gap in STEM education
(referencia en la web)
Mixed methods and visual representation of data with CAQDAS: Empirical study
(referencia en la web)
An empirical study of students and teaching staff’s digital competence in Western China: Based on a case study of gansu agricultural university
(referencia en la web)
Necesidades de apoyo percibidas por padres de niños con autismo entre 2-5 años, en México
(referencia en la web)
Formación del profesorado del municipio de Armenia, Quindío-Colombia, en torno a la inclusión escolar
(referencia en la web)
Empirical evaluation of educational interactive systems
(referencia en la web)
Addressing suicide risk according to different healthcare professionals in Spain: A qualitative study
(referencia en la web)
Implementation of qualitative and mixed methods researches
(referencia en la web)
A research into the students’ perceptions of technology and inclusive education
(referencia en la web)
A mixed methods research of pre-service teachers’ perceptions about the benefits of wiki-based tasks and discussion boards
(referencia en la web)
A research on students’ perceptions on a b-learningenglish environment to improve written skills
(referencia en la web)
Sistematización del contenido de entrevistas grupales en las ciencias de la salud
(referencia en la web)
Posicionamiento de la investigación en Ciencias Sociales
(referencia en la web)
Convergence between quantitative and qualitative methodological orientations: Mixed models
(referencia en la web)
Software as a facilitator of quality processes in social sciences research
(referencia en la web)
Positioning of research in the area of Social Sciences
(referencia en la web)
From qualitative methods to mixed models: Current trend in social science research
(referencia en la web)
Gender gap in the STEM sector in pre and university studies of Europe associated with ethnic factors
(referencia en la web)
Aprendizaje de lengua extranjera con entornos b-learning: Estudiosobre la motivación en colegios colombianos en contexto vulnerable
(referencia en la web)
Digital competence, social networks and apps in educaton: views and beliefs of users of the twiter virtual domain
(referencia en la web)
La Práctica de la investigación cualitativa: ejemplificación de estudios
(referencia en la web)
Los grupos interactivos: Actuaciones inclusivas dentro del aula de un centro público
(referencia en la web)
Collaborative learning and mobile devices: An educational experience in Primary Education
(referencia en la web)
Evaluación multimétodo de un proyecto extracurricular tecnológico para prevenir la deserción escolar
(referencia en la web)
Potenciado la presencia y participación de personas con TEA en la universidad
(referencia en la web)
Valoración de un diseño educativo tecnológico para prevenir el abandono escolar
(referencia en la web)
La modalidad semipresencial y la pronunciación de la lengua inglesa: resultados de un modelo apoyado con TIC
(referencia en la web)
Students’ perceptions and attitudes towards asynchronous technological tools in blended-learning training to improve grammatical competence in English as a second language
(referencia en la web)
Entrevistas grupales en investigación cualitativa
(referencia en la web)
Análisis de contenido cualitativo: estudio de la satisfacción de los usuarios sobre la presentación de un nuevo medicamento en la salud pública
(referencia en la web)
The Impact of Wikis and Discussion Boards on Learning English as a Second Language: A Mixed Methods Research
(referencia en la web)
Implementation of focus group in health research
(referencia en la web)
El INICO
Noticias
Estructura
Objetivos
Contacto
Miembros
Trayectoria y Reconocimientos
Nuestros Colaboradores
Investigación
Investigación en el INICO
Proyectos
Redes y Organizaciones
Líneas de Investigación
Formación
Másteres
Doctorados
Cursos
Congresos
Publicaciones
Instrumentos de Evaluación
Colecciones
Informes Técnicos
Integra
Otros Libros de Actas
Otras Publicaciones
Programas y Servicios
SID
Infoautismo
Concurso de Fotografía
Recursos On Line
Finalizados
El INICO
Noticias
Estructura
Objetivos
Contacto
Miembros
Trayectoria y Reconocimientos
Nuestros Colaboradores
Investigación
Investigación en el INICO
Proyectos
Redes y Organizaciones
Líneas de Investigación
Formación
Másteres
Doctorados
Cursos
Congresos
Publicaciones
Instrumentos de Evaluación
Colecciones
Informes Técnicos
Integra
Otros Libros de Actas
Otras Publicaciones
Programas y Servicios
SID
Infoautismo
Concurso de Fotografía
Recursos On Line
Finalizados